Як захиститися від кібербулінгу
Кібербулінг,
або булінг в Інтернеті – це умисне цькування людиною або групою людей певної
особи в Інтернет-просторі, як правило, протягом тривалого часу.
Мета
кібербулінгу може відрізнятися в залежності від його форми, однак в будь-якому
випадку вона пов’язана із завданням шкоди іншій людині – у першу чергу,
психологічної, однак шкода може бути й матеріальною або фізичною, якщо
насильство з онлайн-середовища перейде у реальну площину. Кібербулінг може
проявлятися в різних формах:
Нападки,
постійні виснажливі атаки (наприклад, сотні повідомлень, постійні образливі
коментарі на сторінці).
Самозванство
(ситуації, коли одна людина видає себе за іншу, використовуючи пароль доступу
до її акаунту в соціальних мережах, блозі, пошті, месенджерах тощо, а потім
здійснює негативну комунікацію).
Насильство
заради розваги (хепі-слепінг), наприклад, коли хтось знімає на камеру
насильство, що відбувається в реалі, для подальшого розповсюдження в
Інтернет-мережі.
Публічне
розголошення особистої інформації (поширення особистої інформації, наприклад,
інтимних фотографій, фінансового стану, паспортних даних тощо з метою образити
або шантажувати).
Наклеп
(розповсюдження принизливої / образливої неправдивої інформації про людину. Це
можуть бути текстові повідомлення, фото, меми тощо).
Повністю
запобігти кібербулінгу практично неможливо, але ви можете зменшити ймовірність
того, що це трапиться з вашою дитиною та вжити певних заходів, щоб допомогти їй
почуватися в безпеці.
Поговоріть з
дитиною та скажіть, що це – не її вина. Явище кібербулінгу говорить більше про
кривдників, ніж про постраждалих. Похваліть дитину за те, що вона вчинила
правильно, сказавши вам про цю ситуацію, та запевніть, що разом ви зможете з
цим впоратися.
Не
ускладнюйте. Не обмежуйте доступ до Інтернету та не забирайте гаджети у дитини
– це може погіршити ситуацію та викликати ще більше занепокоєння.
Заохочуйте
свою дитину не реагувати на залякування. Іноді реакція у відповідь – це саме
те, чого чекає кривдник/-ця, тому що це дає йому/їй владу та перевагу над
постраждалим. Ігнорування в цій ситуації також може бути рішенням. Розкажіть,
що дитина може припинити спілкування, якщо почувається некомфортно.
Розкажіть
про важливість захисту особистої інформації та перевірте налаштування
приватності у соціальних мережах. Сторінка дитини у соціальних мережах має бути
закритою, містити мінімум особистої інформації та бути відкритою лише для тих,
кого дитина знає у реальному житті. Поговоріть про це з дитиною та заохочуйте
її зберігати інформацію про себе та не ділитися нею в мережі.
Збережіть
докази. Знімки екрана з загрозливими повідомленнями, зображеннями та текстами
можуть бути використані як доказ, особливо коли ситуація не припиняється.
Заблокуйте
кібербулера. Більшість програм та соціальних мереж дозволяють заблокувати
повідомлення, коментарі, фотографії з відміткою чи тексти від конкретних людей.
Скористайтеся цим та повідомте службу підтримки мережі про це. Вживайте рішучих
дій. Якщо ви скористалися всіма перерахованими порадами, але атаки не
припиняються – варто звернутися з цим питанням до поліції (ювенальної превенції
або кібер-поліції) номер гарячої лінії – 0 800 505 170.
Якщо ви
зрозуміли, що ваша дитина піддається цькуванню в інтернеті, звертайтеся за безкоштовною
консультацією на гарячу лінію Ла Страда за номером
0 800 500 225
Також ви
можете звернутись за безкоштовною психологічною підтримкою на ресурс poruch.me
Більше можна дізнатись на сайті ЮНІСЕФ Україна за
посиланням:
Коментарі
Дописати коментар