Інтегроване та інклюзивне навчання в Італії


Серед європейський країн Італія посідає чільне місце у впровадженні ідей інтегрованого та інклюзивного навчання, оскільки однією з перших визнала інтегроване та інклюзивне навчання найприйнятнішою для особливих дітей формою здобуття освіти.

В Італії уже давно діти з інвалідністю навчаються разом зі своїми однолітками. Країна була серед піонерів у Європі, ухваливши 49 років тому (в 1971році) перший закон про інклюзивну школу.  Італія отримала відзнаку ООН за шкільну інтеграцію дітей з особливими потребами.

За словами педагогів, вони часто практикують групові завдання вже у початковій школі. У групі обирають учня-лідера, і один з його обов’язків – допомагати особливим учням. За таких обставин діти вчаться толерантного ставлення до однокласників, які є багато в чому повільнішими або яким слід по кілька разів повторювати сказане. Словом, дидактично-навчальна програма класу та й школи в цілому розробляється з метою якомога ширшого залучення учнів з інвалідністю. Вони не отримують оцінок на уроках, лише відгуки на зразок «молодець» або «подивись уважно». Загальні підсумки їх навчальної діяльності підбивають щосеместра. 
У разі успішного опанування шкільної програми учні отримають диплом про закінчення школи і зможуть вступати до вишу чи шукати роботу на конкурсній основі. Якщо вчителі визнають результати успішності задовільними, тоді на руки видають атестат відвідування занять, який не дає можливостей на подальше навчання чи працевлаштування за конкурсом.
Учнів зі складними випадками інвалідності супроводжують також соціальні асистенти від комуни, які допомагають дитині у їдальні або у здійсненні її санітарно-гігієнічних потреб. Школи обладнані пандусами та ліфтами.  

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Віденська кава Юрія Кульчицького

Бернська конвенція і авторське право

Камера, стоп. Знято! Євроквіз «Європейське кіно»