Інноваційні школи Європи
Якими можуть бути школи майбутнього? Супертехнологічні, віртуальні, з новітніми методиками викладання та підходами до дітей? Найцікавіше, що у світі вже існують школи, які першими почали робити те, що не робив до них ні хто.
Гімназія
Ørestad (Копенгаген, Данія)
Гімназія являє собою одне величезне приміщення
зі скляними стінами, де навчаються більше тисячі школярів. У такій
нетрадиційній школі учнів заохочують співпрацювати між собою. Діти діляться на
групи, у рамках яких спілкуються та вирішують завдання, і звертаються за
допомогою до вчителя лише за крайньої потреби. У гімназії розміщені місця для
занять та відпочинку у вигляді гігантських «барабанів», рухливі полиці та
пересувні стіни.
«Ми хочемо, щоб в рамках навчання учні робили
дослідження і працювали разом для вирішення практичних проблем, - говорить
директор школи Allan Kjær Andersen. –
Щоб дати їм знання, діти повинні вміти трансформувати цю інформацію в дію. Це
дуже важливо для нас, і я думаю, це важливо для сучасних шкіл».
Початкова
школа Egalia (Стокгольм, Швеція)
Гасло школи Egalia – абсолютна рівність між
учнями. У межах школи учням заборонено використовувати гендерні займенники.
Замість того, щоб говорити про інших «він» і «вона», діти називають один одного
або на ім`я, або узагальнюють словом «вони».
У цій школі діти вчаться оцінювати один одного не на основі стереотипів,
а на базі вчинків.
«Принцип нашої школи - відсутність
дискримінації за статтю, релігією, віком, класом, сексуальною орієнтацією,
гендерною приналежністю, інвалідністю, - говорить директор школи Lotta Rajalin.
– Для того, щоб бути гідними громадянами сучасного світу, діти мають вчитися
основам демократії на практиці. Впевненість у собі є основою для навчання та
розвитку».
Steve Jobs
School (Амстердам, Нідерланди)
Замість
того, щоб навчатися за класичною системою разом з усіма, кожен учень цього
навчального закладу йде власним шляхом і власними темпами.
За
словами засновника школи Maurice de Hond, учні починають навчання зі складання
індивідуального плану розвитку (IDP), який оцінюється і коригується кожні шість
тижнів дитиною, її батьками та тренером (школа не використовує слова
«вчитель»).
Коментарі
Дописати коментар