Forest school. Лісова школа у Великій Британії

 

Майже кожна британська школа чи дитячий садок мають власну лісову школу. Що таке forest school? Як вона працює та чому навчання на природі невід’ємна частина шкільного життя британців?

Лісова школа це не конкретний освітній заклад, а модель навчання на свіжому повітрі. Її учні відвідують природні простори, де здобувають знання. А також вчаться взаємодіяти з природою, працювати в команді та розвиваються фізично.

Лісова школа програма, що підтримує гру, дослідження та готовність до ризику.

Свої початки лісова школа бере з культури життя на свіжому повітрі або вільного життя на природі. Це характерний спосіб життя для Скандинавії, де і була заснована ця концепція навчання.

У 1950-х роках ця ідея виникла в Данії, а невдовзі після цього поширилася у Швеції. У Данії вона стала невіддільною частиною навчальної програми для дітей дошкільного віку.

До Сполученого Королівства практика лісових шкіл прийшла в 1990-х роках з Данії. Коледж Бріджуотер у Сомерсеті став першопрохідцем концепції лісової школи у Великій Британії у 1994 році. Після того, як група медсестер поїхала до Данії, щоб протягом кількох днів спостерігати за скандинавською моделлю лісових дитячих садків.

Один із підходів лісових шкіл Великої Британії полягає у тому, що дітей відвозять до лісу раз на тиждень за будь-якої погоди. Такі заняття відбуваються протягом 6 тижнів.

Перш ніж відвезти дітей до лісу, педагоги школи оглядають локацію, на якій будуть перебувати разом з учнями. А також готують необхідне спорядження.


Навчання у лісовій школі орієнтоване на учнів. Педагоги запитують дітей, що б вони хотіли дізнатися та дослідити на природі. І відповідно до їхніх прагнень, пропонують напрямки діяльності.


Під час занять у лісі учні отримують картки із завданнями. Вони можуть розв’язувати математичні задачі, використовуючи природні матеріали. Вести лісовий журнал, записуючи там свої спостереження. Діти досліджують природу: життя птахів, комах, будову дерев, природні явища.


Також учні майструють укриття від сонця, повітряних зміїв, вчаться розводити вогнище. Діти співають, танцюють, малюють у лісі. Можуть мати завдання медитативного характеру, наприклад, послухати спів птахів чи шум дощу.

Кілька звичних справ, які діти роблять у лісі:

будують скульптури з гілок;

будують укриття для тварин із листя та гілля;

вчаться розводити вогнище і гріються довкола нього після того, як бродили лісовим потічком;

смажать на вогні маршмелоу або накручують на довгі палки тісто і смажать над вогнем;

самостійно роблять лимонад із їстівних запашних трав ;

замальовують рослини та куштують дикий часник та інші їстівні трави.

 


До занять у лісі ставлення дуже серйозне: лісову школу не пропускають, усі заняття на природі підсилюють ті теми, які діти вивчають у класі. Якщо на математиці проходять міри довжини, то у лісі будуть замірювати відстані, висоту рослин, довжину стрибків дітей або розміри майбутнього будиночка з палок.


Заняття у лісовій школі заохочують розвивати допитливість та мотивацію до навчання. Це допомагає учням з низькою успішністю. Адже такі діти можуть мати проблеми з концентрацією уваги чи некомфортно почуватися у звичайному класі з партами та дошками.



Під час занять учні можуть вільно досліджувати територію лісу, це допомагає дитині навчитися відповідати за власну безпеку та комфортно почуватися впродовж навчання.

Важливим аспектом для лісової школи є формування стосунків у дітей із собою, іншими людьми та природою. Діти пізнають себе як частину навколишнього середовища та вчаться взаємодіяти з ним.


Лісові школи – чудовий спосіб спілкування дітей з однолітками. Незалежно від того, стрибають вони по брудних калюжах чи шукають лісові ягоди, діти вчаться працювати в команді та виконувати поставлені завдання.

 










Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Віденська кава Юрія Кульчицького

Грайте в онлайн-гру “Хайп проти Правди” та отримайте шанс відвідати штаб-квартиру НАТО в Брюсселі

Винахідник приносить світло в'язням темряви. Всесвітній день абетки Брайля