Forest school. Лісова школа у Великій Британії
Майже
кожна британська школа чи дитячий садок мають власну лісову школу. Що таке
forest school? Як вона працює та чому навчання на природі – невід’ємна частина шкільного життя
британців?
Лісова
школа – це не
конкретний освітній заклад, а модель навчання на свіжому повітрі. Її учні
відвідують природні простори, де здобувають знання. А також вчаться взаємодіяти
з природою, працювати в команді та розвиваються фізично.
Лісова
школа –
програма, що підтримує гру, дослідження та готовність до ризику.
Свої
початки лісова школа бере з культури життя на свіжому повітрі або вільного
життя на природі. Це характерний спосіб життя для Скандинавії, де і була
заснована ця концепція навчання.
У
1950-х роках ця ідея виникла в Данії, а невдовзі після цього поширилася у
Швеції. У Данії вона стала невіддільною частиною навчальної програми для дітей
дошкільного віку.
До
Сполученого Королівства практика лісових шкіл прийшла в 1990-х роках з Данії. Коледж
Бріджуотер у Сомерсеті став першопрохідцем концепції лісової школи у Великій
Британії у 1994 році. Після того, як група медсестер поїхала до Данії, щоб
протягом кількох днів спостерігати за скандинавською моделлю лісових дитячих
садків.
Один
із підходів лісових шкіл Великої Британії полягає у тому, що дітей відвозять до
лісу раз на тиждень за будь-якої погоди. Такі заняття відбуваються протягом 6
тижнів.
Перш
ніж відвезти дітей до лісу, педагоги школи оглядають локацію, на якій будуть
перебувати разом з учнями. А також готують необхідне спорядження.
Навчання
у лісовій школі орієнтоване на учнів. Педагоги запитують дітей, що б вони
хотіли дізнатися та дослідити на природі. І відповідно до їхніх прагнень,
пропонують напрямки діяльності.
Під час занять у лісі учні отримують картки із завданнями. Вони можуть розв’язувати математичні задачі, використовуючи природні матеріали. Вести лісовий журнал, записуючи там свої спостереження. Діти досліджують природу: життя птахів, комах, будову дерев, природні явища.
Також
учні майструють укриття від сонця, повітряних зміїв, вчаться розводити вогнище.
Діти співають, танцюють, малюють у лісі. Можуть мати завдання медитативного
характеру, наприклад, послухати спів птахів чи шум дощу.
Кілька
звичних справ, які діти роблять у лісі:
будують
скульптури з гілок;
будують
укриття для тварин із листя та гілля;
вчаться
розводити вогнище і гріються довкола нього після того, як бродили лісовим
потічком;
смажать
на вогні маршмелоу або накручують на довгі палки тісто і смажать над вогнем;
самостійно
роблять лимонад із їстівних запашних трав ;
замальовують
рослини та куштують дикий часник та інші їстівні трави.
До
занять у лісі ставлення дуже серйозне: лісову школу не пропускають, усі заняття
на природі підсилюють ті теми, які діти вивчають у класі. Якщо на математиці
проходять міри довжини, то у лісі будуть замірювати відстані, висоту рослин,
довжину стрибків дітей або розміри майбутнього будиночка з палок.
Заняття
у лісовій школі заохочують розвивати допитливість та мотивацію до навчання. Це
допомагає учням з низькою успішністю. Адже такі діти можуть мати проблеми з
концентрацією уваги чи некомфортно почуватися у звичайному класі з партами та
дошками.
Під
час занять учні можуть вільно досліджувати територію лісу, це допомагає дитині
навчитися відповідати за власну безпеку та комфортно почуватися впродовж навчання.
Важливим
аспектом для лісової школи є формування стосунків у дітей із собою, іншими
людьми та природою. Діти пізнають себе як частину навколишнього середовища та
вчаться взаємодіяти з ним.
Лісові
школи – чудовий спосіб спілкування дітей з однолітками. Незалежно від того,
стрибають вони по брудних калюжах чи шукають лісові ягоди, діти вчаться
працювати в команді та виконувати поставлені завдання.
Коментарі
Дописати коментар