Як одеситка стала першим зоряним косметологом у світі

 

Всесвітньо відомий французький бренд косметики Payot безпосередньо пов’язаний з Україною. Його засновниця Надя Пайо родом з... Одеси.

         Століття тому, коли рух за включення жінок в усі сфери суспільного життя лише набирав обертів, Надя стала однією з перших жінок з дипломом лікаря, знаменитою косметологинею-дослідницею, заснувала міжнародний бізнес та винайшла і популяризувала нову філософію ставлення до тіла, здоров’я й краси.

Надя народилася в родині одеських підприємців у 1887 році. З дитинства її навчали французької та німецької мов, музики й етикету – тобто того, що, за уявленнями тогочасного суспільства, було потрібне молодій жінці.

Оточена турботою десяти братів і сестер, могла б цілком задовольнятися спокійним затишним життям, але таке було їй не до вподоби.  Надя хотіла стати лікарем.

Ніхто й не думав заважати планам мадмуазель Раша, але як було втілити її мрію, якщо на початку століття в її країні навчання жінок на медичних факультетах було забороненим?

З непереборним бажанням досягти своєї мети вона їде у всесвітньо відомий Університет Лозанни, що знаходиться у Швейцарії.


Отримавши диплом Лозаннського Університету, Надя-Грегорія, доктор медицини, стояла лише на початку свого довгого та складного шляху!

 У Лозанні Надя зустріла майбутнього чоловіка Едмонда Пайо. Едмонд був інженером, і коли його запросили на роботу в Аргентину, Надя поїхала з ним. Упродовж кількох років у Буенос-Айресі, поки Едмонд працював над будівельними проєктами, його дружина займалася волонтерством у лікарнях і притулках, надаючи медичну допомогу найуразливішим.

У 1917 році сім’я переїхала до Нью-Йорка. У місті саме з’являлися салони краси. Нова індустрія захопила Надю. Їй спало на думку, що її знання медицини може стати в пригоді у цій сфері. А знайомство з балериною Анною Павловою наштовхнуло на ідею, що м’язи обличчя слід тренувати, як і м’язи тіла.

Надя-Грегорія заклала основи методики, що стала пізніше справжньою революцією у світі краси. Методика отримала назву «Гімнастика для обличчя та шкіри». У наш час це здається очевидним, але до Наді-Грегор така думка нікому не приходила в голову!

Після Першої світової війни сім’я Пайо оселилася в Парижі.

Рік по тому, в 1920-му,  у них народився улюблений син Альбер. І у Наді ніби виросли крила. Внутрішній вогонь вів її до паризьких травників по  сировину і рецепти, а потім на кухню –  вигадувати чудодійні формули.

І горда столиця краси – Париж – прихильно прийняла її роботу. Ще б пак, на дворі буремні двадцяті, після закінчення  війни жінки жадають бути красивими. Помічниця і подруга Наді ледь встигає доставляти клієнткам креми, а прийом у лікарки Пайо розписаний на тижні вперед.


 

В 1920 році Надя заснувала свій бренд косметики, названий за її прізвищем, – Payot. А через 5 років – інститут краси.

Це стало лише етапом великої кар’єри тієї, яку незабаром всі будуть називати просто Доктор.

          Жінка-косметолог та жінка-власниця бізнесу – це було революційно навіть для міжвоєнної Європи. Інноваційними були й чимало ідей та підходів Наді. Вона першою почала ділити косметичні засоби на категорії залежно від типу шкіри. 


Розробляла косметологічні формули, покладаючись на свої знання з хімії й анатомії, продовжуючи дослідження та співпрацюючи з фармацевтами. Надя вважала красу наукою. Недостатньо дати жінкам крем, потрібно навчити їх правильно ним користуватися, казала вона. Саме щоб ділитися знаннями, діяв її інститут краси. Серед клієнтів відомої одеситки були зоряні акторки Інгрід Бергман, Рита Хейворт, Грета Гарбо та інші.

З 1950 року Доктор Пайо стала Послом Краси й представником своєї власної марки.


Надя Пайо багато в чому випередила час. Вона будувала свою працю на філософії, що краса залежить не тільки від зовнішніх засобів, а й від загального здоров’я організму та стану душі. Ця ідея не втрачає актуальності й через 100 років.

А бізнес, заснований у Франції жінкою з Одеси, досі залишається одним із лідерів в індустрії краси. До сих пір завдяки творчому духу Наді-Грегорі продукція Payot асоціюється з такими цінностями, як якість і надійність. Саме тому марка Payot і сьогодні є брендом, якому беззастережно довіряють безліч жінок з усього світу. 






Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Віденська кава Юрія Кульчицького

Бернська конвенція і авторське право

Камера, стоп. Знято! Євроквіз «Європейське кіно»