Штучний інтелект – можливості використання і ризики

 

Штучний інтелект – це створені людьми інтелектуальні машини, які можуть виконувати завдання, для яких зазвичай потребують залучення людини. Системи штучного інтелекту створені для навчання на досвіді, розпізнавання закономірностей і ухвалення рішень на основі вхідних даних.

Як можна ефективно використовувати ШІ?

Під час навчання з дитиною – як допоміжний елемент для кращого розуміння та пояснення фізичних, хімічних процесів, техніку, мистецтво тощо. Наприклад, можна запитати «Як пояснити дитині різницю між минулими часами в англійській мові простими словами?» Або можете використати підказку «Мозковий штурм 5 ідей» для певної теми. Потім ви можете використовувати згенеровану відповідь, щоб допомогти дітям розпочати роботу з новою темою в класі та вдома. Це чудовий інструмент, який допомагає на початку дискусії та стимулює розвиток уяви та творчий потенціал.

А також:

Пошук миттєвих відповідей на складні на суперечливі запитання;

Удосконалення навичок критичного мислення;

Розвиток уяви, фантазії та втілення у життя ідей, які у реальному житті поки не вдасться втілити;

Може допомогти дитині визначитися з майбутньою професією.

ШІ – цікава розвага для спільного проведення часу. Разом із сім'єю попросіть ШІ згенерувати відео/фото/вірш/твір за заданими параметрами та побачити, що з цього вийде.

Наприклад, створіть за допомогою ШІ казку за запитом дитини. Наприклад: казка про єдинорога, який загубився у лісі серед сосен. Він не може знайти дорогу додому, а тому спілкується з лісовими звірятками, які допомагають йому. «Подейкують, що білочка, яка живе на Лісовій Горі Смутку знає відповідь на це питання...» Або попросіть створити пісню у стилі гурту БумБокс про Капітошку, чому б ні?

Пам'ятайте, ШІ обмежений лише нашою фантазією.

Але варто не забувати і про можливі ризики, пов’язані з використанням штучного інтелекту. До таких відносять:

Втягнення дитини до ситуацій сексуального насильства та експлуатації в Інтернеті. Наприклад, створення та поширення сексуалізованого контенту з неповнолітніми особами за технологією DeepFake.

Кібербулінг за допомогою ШІ і його продуктів.

Ймовірність розповсюдження та подальше викрадення приватних даних про дитину, її сім'ю, третіх осіб.

Занепокоєння викликає ще й те, що діти будуть надто покладатися на нього і не хотітимуть виконувати складні завдання самостійно.

Питання довіри до контенту, який діти будуть бачити в Інтернеті. Бо на сьогодні технології ШІ навчилися дуже добре відтворювати людський голос та генерувати людську міміку.

Поширення та створення пропаганди та дезінформації.

Навчайтеся самі та допомагайте дітям перевіряти інформацію, згенеровану ШІ, не зловживайте технологією та використовуйте в користь!

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Віденська кава Юрія Кульчицького

Бернська конвенція і авторське право

Грайте в онлайн-гру “Хайп проти Правди” та отримайте шанс відвідати штаб-квартиру НАТО в Брюсселі