«Маленька Амаль»: велетенська лялька мандрує Європою

 


3,5-метрова лялька уособлює дівчинку-біженку Амаль. У рамках театрального проєкту «Прогулянка» вона подолає вісім тисяч кілометрів й відвідає вісім європейських країн, зокрема й Німеччину.

 «Маленькій Амаль» доведеться здійснити велику подорож – подолати вісім тисяч кілометрів, які пролягають від кордону Сирії аж до Великобританії. Маленька дівчинка шукає свою матір, яка пішла на пошуки їжі, але так і не повернулася.

Але «Маленька Амаль» є незвичайною дівчинкою. Вона – лялька заввишки 3,5 метра і є головною героїнею у театральному проєкті «Прогулянка» (The Walk), який з 27 липня стартував у турецькому місті Газіантеп неподалік від кордону з Сирією. Протягом двох місяців ця лялька здійснить турне з виставами у восьми європейських країнах.

Цим проєктом британський театральний колектив Good Chance хоче нагадати про мільйони біженців, долі яких на тлі пандемії коронавірусу загрожує забуття.

«Через те, що світ зараз зосереджений на інших темах, є важливим винести на перший план кризу біженців», – каже художній керівник Good Chance Амір Нізар Зуабі.

Серед учасників колективу є й колишні біженці.

Унікальний проєкт в умовах пандемії

Скрізь, де гастролюватиме Амаль, її супроводжуватимуть у рамках культурної програми місцеві театральні трупи – у німецькому Штутгарті цю роль виконуватиме театр Dundu, який також у виставах використовує величезні п'ятиметрові ляльки. Представник цього театру Фабіан Зеевальд звертає увагу на амбітнсть культурного проєкту «Прогулянка»: «Здійснення такого турне з виставами в умовах пандемії у восьми різних країнах є унікальним випадком».



    «Маленька Амаль», перш ніж приїхати до ФРН, виступить в Ізмірі, Римі, Марселі, Женеві та Страсбурзі. 1– 3 жовтня відбудуться вистави у Штутгарті, Кельні та Реклінггаузені. Після цього колектив театру поїде до Антверпена, Брюсселя, Парижа, Лондона та Манчестера.
                      Лялькою керують четверо ляльководів

Величезну ляльку виготовила Handspring Puppet Company – спеціалізована компанія з Південно-Африканської Республіки, яка займається виготовленням ляльок. До процесу долучилися навіть засновники компанії Безіл Джонс та Адріан Колер, які зараз вже перебувають на пенсії.

«Історія біженців є актуальною темою сьогодення. У час, коли театри борються за те, щоб знову відкрити свої двері, така публічна театральна подія може знову об'єднати людей», – зауважив Адріан Колер.

Для того, щоб приводити у рух «Маленьку Амаль», потрібні зусилля чотирьох ляльководів: по одному – на кожну руку, ще один – для підтримки спини, й останній – який перебуває всередині ляльки і пересувається за допомогою ходуль. Цей актор також за допомогою спеціального складного механізму приводить у дію голову, обличчя та очі ляльки.


Мистецтво об'єднує людей

Театральний колектив Good Chance засновано у 2015 році в таборі для біженців у французькому Кале, який прозвали «Джунглі». Їхній перший спектакль так і називався – «Джунглі», і мав великий глядацький успіх у театрах в Лондоні.

Учасники цього колективу постійно наголошують на тому, як важливо об’єднати людей. «З часу нашого заснування ми наголошуємо на великому значенні мистецтва під час гуманітарних криз», – каже директорка Good Chance Наомі Вебб. За її словами, мистецтво має здатність об'єднувати людей та розповідати історії з їхнього життя.

Фабіан Зеевальд з театру Dundu у Штутгарті поділяє цю думку. Він розповів, як його театр давав вистави на площі Тахрір у Каїрі. «Нашими великими ляльками ми досягли там ситуації спільного дитячого подиву, який на якийсь момент подолав відмінності між людьми та дав зрозуміти, що вони мають спільного», – розповів Зеевальд.

За його словами, особливістю великих ляльок, таких як «Маленька Амаль», є те, що для управління ними потрібно кілька людей. «Потрібно об'єднати зусилля, щоб чогось досягти», – пояснює цю ідею Зеевальд. На його переконання, магією лялькового театру є демонстрація того, як спільними зусиллями можна щось створити та надихнути життям.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Віденська кава Юрія Кульчицького

Бернська конвенція і авторське право

Камера, стоп. Знято! Євроквіз «Європейське кіно»