«Мене вразила трагедія на ЧАЕС». П’єр Карден і Чорнобиль

 

«Для мене головним спогадом залишилися зустрічі з чорнобильцями, особливо, з дітьми. Я побував у Київському госпіталі, де лікувалися жертви цієї страшної трагедії, і це підказало мені ідею створення Чорнобильської медалі», - розповідав в одному зі своїх перших інтерв'ю після відвідання Чорнобиля всесвітньо відомий французький кутюр'є П'єр Карден.

Уперше Карден побував в Україні у 1986 році одразу після Чорнобильської трагедії, коли чимало іноземців боялися вже самого слова «Чорнобиль». Будучи глибоко враженим масштабами трагедії, модельєр власноруч зробив кілька фото на місці трагедії. Про відвідини великим кутюр’є Чорнобиля писали тоді усі провідні світові видання.

У 1991 році Карден був призначений Послом доброї волі ЮНЕСКО. Тоді ж він знову побував у Чорнобилі та взяв участь у церемонії закриття реактора ЧАЕС.


Карден зустрічався з бабусями, що повернулися після евакуації в рідні села. Модельєр додав розголосу цій трагедії. Як розповів сам П'єр Карден в інтерв'ю : «Як представник ЮНЕСКО я брав участь у закритті реактора Чорнобильської атомної станції. Перебував за 20 метрів від епіцентру катастрофи. Мене настільки вразила трагедія, що я подарував постраждалим чорнобильцям кілька будинків».


П’єр Карден розробив медаль, присвячену Чорнобильській трагедії, та серію прикрас і пам’ятних знаків під гаслом «Більше ніколи». Кошти, отримані від продажу, пішли на фінансування дослідницьких та гуманітарних проектів програми «ЮНЕСКО – Чорнобиль». Завдяки фінансовій допомозі Кардена побудовані центри соціально-психологічної реабілітації в білоруських селах.

За життя модельєр отримав звання «Почесний посол програми «ЮНЕСКО-Чорнобиль».

Чорнобильцями П’єр Карден опікувався упродовж усіх років, що минули з часу катастрофи. Здавалось би, для чого це йому? Задля доброго імені? Він його і без того має. Задля слави? Йому її теж не позичати.

Сам же кутюр’є вважав, що його внесок у цю справу «лише крапля там, де має бути море». Тому, мовляв, коли йому як почесному послові ЮНЕСКО запропонували опікуватися проблемою Чорнобиля, він, не вагаючись, погодився. За його словами, Чорнобиль - це біда світова. І шкода, мовляв, що світ і досі сповна не хоче цього розуміти.


У своєму інтерв'ю для української служби Радіо Свобода 80-річний П'єр Карден сказав: «Про Україну я знав ще з дитинства й асоціювалася вона в моїй уяві з розлогими пшеничними полями. Усе уявлялося мені в ній ясним і сонячним. Знаю, що випало українцям пережити нелегкі часи російської окупації. Але нині вони знову вільні і я зичу їм не лише мати красиву, велику і сильну державу, а стати красивою, великою і сильною нацією».

 


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Віденська кава Юрія Кульчицького

Грайте в онлайн-гру “Хайп проти Правди” та отримайте шанс відвідати штаб-квартиру НАТО в Брюсселі

План Джорджа Маршалла